Handelsvillkor

ALLMÄN INFORMATION

WEIGHTNORDIC
A/S Kott Hvide Sande
Cvr: 37438294

Adress: Nørregade 2A, 6960 Hvide Sande
E-post: info@weightnordic.se

PRISER

Vid förseningar, restnoteringar eller slutsålda varor strävar vi efter att informera dig så snart som möjligt och erbjuda lösningar – såsom återbetalning eller hjälp att hitta en liknande produkt hos en annan leverantör.

BETALNING

WeightNordic accepterar betalning med VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay och Klarna. Betalningen dras först från ditt konto när varan har skickats. Alla belopp anges i DKK (danska kronor) och inkluderar moms.

LEVERANS

WeightNordic strävar efter att skicka beställningar inom 24 timmar efter slutförd beställning. Vi levererar inom hela Danmark.

  • Leverans till paketombud: Kostnadsfritt.

  • Hemleverans: Kostar 69 DKK.

Observera: Om det inte finns plats hos det valda paketombudet skickas paketet till närmaste ombud, och du meddelas om detta. Vid eventuella problem, vänligen kontakta kundtjänst.

Leveranser sker på vardagar. Din vara anländer 1–3 arbetsdagar efter beställning. Leveranstiden kan förlängas under högsäsong.

REKLAMATIONSRÄTT

Du har 2 års reklamationsrätt enligt dansk köplag, vilket täcker material- och/eller tillverkningsfel. Beroende på situationen kan du få produkten reparerad, utbytt, återbetalad eller erbjudas prisavdrag.

Reklamationen täcker inte skador som uppstår på grund av felaktig hantering av produkten. Reklamation måste ske inom ”skälig tid” efter att felet upptäckts. Reklamation som görs inom två månader efter att felet upptäckts anses alltid vara i rätt tid.

Om reklamationen godkänns ersätter vi dina (skäliga) fraktkostnader. Produkten ska returneras i lämpligt emballage och du ska spara kvitto på frakten så att vi kan ersätta dig. Kontakta oss innan du returnerar varan för att göra processen så smidig som möjligt.

Returadress:
Nørregade 2A, 6960 Hvide Sande
Märk paketet med "WeightNordic".
Observera: Vi accepterar inte paket som skickas mot postförskott (COD).

ÅTERBETALNING

Om återbetalning ska ske, vänligen kontakta oss för att arrangera överföring av det överenskomna beloppet.

ÅTERBETALNING / RETUR / BYTE VID REA

Produkter och beställningar kan inte återbetalas, returneras eller bytas under reaperioder, kampanjer eller vid specialerbjudanden.

ÅNGERRÄTT

Som konsument har du 30 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Perioden räknas från den dag du mottar varan.

Du har 30 dagar från mottagandet av produkten att meddela oss om du vill ångra ditt köp. Du kan använda standardformuläret för ångerrätt som finns längst ner i våra villkor.

Du kan inte ångra köpet genom att enbart vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss.

Om ditt köp inkluderar en gratis gåva måste hela beställningen returneras vid ångrat köp.

RETURER

När du har meddelat oss om din önskan att ångra köpet har du 30 dagar på dig att returnera varan till oss.

Du ansvarar för att betala returkostnaden.
Du är ansvarig för eventuell skada under transporten.

Vid retur, se till att produkten är ordentligt emballerad. För att påskynda hanteringen rekommenderar vi att du bifogar en kopia av orderbekräftelsen i paketet.

Om du vill ha hjälp med en returetikett kan vi ordna detta och dra av kostnaden från återbetalningen. Annars skickar du paketet till:
Adress: Nørregade 2A, 6960 Hvide Sande

Du kan inte ångra köpet genom att enbart vägra ta emot leveransen utan att tydligt meddela oss.

PRODUKTENS SKICK VID RETUR

Du ansvarar endast för eventuell värdeminskning på varan som uppstår till följd av hantering utöver vad som är nödvändigt för att fastställa produktens art, egenskaper och funktion.

Om produkten visar tecken på överdriven användning eller skada kan du få tillbaka endast en del av köpesumman, eller ingen återbetalning alls, beroende på produktens återförsäljningsvärde.

För att få full återbetalning ska produkten testas inom 60 dagar och returneras i originalskick.

ÅTERBETALNINGSPROCESS

Vid ångrat köp återbetalas det belopp du betalat, inklusive leveranskostnader (förutom extra kostnader för andra leveranssätt än vårt billigaste alternativ). Återbetalning sker utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att vi informerats om ditt ångrade köp.

Återbetalning sker med samma betalningsmetod som användes vid köpet, om inte annat avtalats. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har mottagit varan eller bevis på att den skickats tillbaka.

ALTERNATIV TVISTLÖSNING

Klagomål på en produkt eller tjänst kan lämnas till:
Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, Danmark.

Klagomål kan även lämnas via Nævnenes Hus klagoportal: https://naevneneshus.dk/

För att lämna in ett klagomål måste produkten eller tjänsten kosta mellan 1 110 DKK och 100 000 DKK. En avgift tas ut för att behandla klagomålet.

Om du är en EU-konsument från ett annat land kan du använda EU-kommissionens onlineplattform för klagomål: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Vid klagomål via denna plattform, ange vår e-postadress: info@weightnordic.se

INTEGRITETSPOLICY

Vi behöver följande information när du handlar hos oss: namn, adress, telefonnummer och e-postadress.

Vi registrerar och vidarebefordrar nödvändiga personuppgifter för att kunna leverera din beställning.

Dina personuppgifter lagras hos WEIGHT NORDIC i fem år, därefter raderas de.

Vi samarbetar med flera företag som lagrar och behandlar data enbart för vår räkning. De får inte använda dina uppgifter för egna ändamål.

Vi samarbetar endast med databehandlare inom EU eller i länder som erbjuder tillräckligt dataskydd.

Personuppgiftsansvarig för WEIGHT NORDIC är A/S Kott Hvide Sande. Du har rätt att få tillgång till den information vi behandlar om dig. Om du anser att informationen är felaktig kan du begära rättelse. I vissa fall kan du begära att dina uppgifter raderas, t.ex. om de inte längre behövs för det ursprungliga syftet.

Om du anser att dina personuppgifter hanteras i strid med lagen, vänligen kontakta oss på info@weightnordic.se.